آسیب های تنیس

متأسفانه آسیب های تنیس بسیار شایع است. تنیس یک فعالیت بسیار یک طرفه است که اغلب منجر به قوی شدن عضلات یک طرف بدن در مقایسه با طرف دیگر می شود. اغلب این باعث سفت یا کوتاه شدن ماهیچه ها می شود، همانطور که برخی ممکن است بگویند. تنیس بازان اغلب در نواحی خاصی از بدن خود بسیار انعطاف ناپذیر هستند!

شایع‌ترین آسیب‌های تنیس، آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد است که در اثر تکرارهای زیاد یک فعالیت یک طرفه مانند زدن هزاران سرویس ایجاد می‌شود. نوع دیگری از آسیب‌های رایج در تنیس، آسیب‌های حاد هستند که در یک لحظه اتفاق می‌افتند، مثلاً غلتیدن مچ پا. به نظر من آسیب‌های خطرناک‌تر در تنیس، آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد است، زیرا بهبودی آنها می‌تواند بسیار سخت باشد و حتی در برخی موارد مزمن شوند.

بیایید نگاهی دقیق تر به شایع ترین آسیب های تنیس بیندازیم!

آسیب های تنیس آرنج تنیس البو

آرنج تنیس بازان احتمالا شایع ترین آسیب تنیس در جهان است! همه در مورد آرنج تنیس البو شنیده اند و حتی افرادی که تنیس بازی نمی کنند نیز ممکن است از این آسیب ویرانگر رنج ببرند.

با آرنج تنیس بازان، تاندون ها و رباط هایی که ماهیچه های ساعد را به آرنج متصل می کنند آسیب دیده یا پارگی های کوچکی دارند. بهبودی این وضعیت بسیار دشوار است زیرا جریان خون بسیار کمی در ناحیه برای التیام بافت آسیب دیده وجود دارد.

معمولاً علت ایجاد آرنج تنیس باز استفاده مکرر از عضلات ساعد مانند ضربه زدن به تعداد زیادی بک هند با یک دست است!

سپس این ماهیچه ها بسیار سفت و کوتاه می شوند که منجر به فشار زیادی بر روی تاندون ها و رباط های متصل به آرنج می شود. اغلب این آسیب می تواند مزمن شود و غیرعادی نیست که زمان زیادی طول بکشد تا بهبود یابد! بنابراین به نظر من انجام تمریناتی برای جلوگیری از آرنج تنیس بازان برای تنیس بازان بسیار مهم است!

برای اطلاعات بیشتر در مورد تنیس البو اینجا کلیک کنید

آسیب های تنیس تاندونیت شانه

تاندونیت شانه یکی دیگر از آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد معمول در تنیس است. سرو تنیس اغلب فعالیتی است که می تواند باعث درد در شانه شود. مانند آرنج تنیس بازان، درمان تاندونیت شانه بسیار دشوار است و می تواند بسیار دردناک باشد. مجدداً معمولاً آسیب به تاندون ها و رباط های متصل کننده عضلات به مفصل شانه وارد می شود و جریان خون بسیار کمی در ناحیه برای بهبود بافت آسیب دیده وجود دارد.

اغلب افراد مبتلا به این بیماری نمی توانند دست خود را بالاتر از سطح شانه بلند کنند! درمان معمولاً شامل استراحت، یخ و فیزیوتراپی است. من معتقدم زمانی که برای اولین بار متوجه درد در شانه خود شدید، متوقف کردن بازی بسیار مهم است. هنگامی که درد بیش از حد قوی می شود، خلاص شدن از شر آن بسیار دشوار می شود! مشابه آرنج تنیس بازان، یک برنامه تمرینی پیشگیرانه باید برای هر تنیسور فعالی وجود داشته باشد!

آسیب های تنیس تا ندونیت مچ دست

یکی دیگر از انواع شایع تاندونیت در بازیکنان تنیس، تاندونیت مچ دست است. مجدداً شما استفاده بیش از حد از یک گروه عضلانی خاص دارید که منجر به آسیب در تاندون های متصل شده می شود. این آسیب مچ دست نیز می تواند از خفیف تا شدید و مزمن متغیر باشد. من معتقدم که بنابراین مهم است که بلافاصله پس از احساس درد در آن ناحیه، بازی و استفاده از مچ دست خود را متوقف کنید! بیشتر اوقات تاندونیت تنها زمانی مزمن می شود که افراد برای مدتی به درد خود ادامه دهند و درد به آرامی بدتر شود!

درمان مجدداً معمولاً شامل استراحت، یخ و فیزیوتراپی است. گاهی اوقات تزریق استروئید در ناحیه آسیب دیده انجام می شود. بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدگی مچ دست، تمرین پیشگیرانه و برنامه انعطاف پذیری است.

تقویت و کشش عضلات ساعد برای تنیس بازان بسیار مهم است!

آسیب های تنیس تاندونیت زانو

تاندونیت زانو احتمالاً شایع ترین شکل زانو درد است. این یک آسیب بسیار رایج در بین دوندگان است، اما تنیس بازان نیز اغلب از این وضعیت رنج می برند! تاندون های مختلفی در ناحیه زانو وجود دارد که می توانند تحت تاثیر قرار گیرند. اغلب این تاندون های به اصطلاح کشکک هستند که باعث ایجاد مشکل می شوند!

درست مانند سایر آسیب های تاندونیت، بسیار مهم است که فعالیتی که باعث درد می شود را در اسرع وقت متوقف کنید! درمان معمولی شامل استراحت، یخ و ارتفاع است. برای جلوگیری از تاندونیت زانو، هر تنیس‌بازی باید یک برنامه کششی و تقویتی مناسب داشته باشد!

تاندونیت آشیل

یکی دیگر از آسیب های رایج تنیس، التهاب تاندون آشیل است. تاندون آشیل قوی ترین و بزرگترین تاندون بدن انسان است. از پشت ساق پا تا پاشنه پا می گذرد. این وضعیت می‌تواند بسیار دردناک باشد و معمولاً در اثر فعالیت‌هایی با توقف و شروع ناگهانی مانند بازی تنیس یا بسکتبال یا سایر ورزش‌هایی با آن طبیعت ایجاد می‌شود.

هنگامی که به تاندونیت آشیل مبتلا هستید، خلاص شدن از شر آن بسیار دشوار است زیرا هر بار که راه می روید، تاندون و عضلات اطراف آن درگیر می شوند. برای جلوگیری از این وضعیت بسیار مهم است که همیشه به درستی گرم کنید! مانند سایر آسیب های تاندونیت، بهترین راه برای پیشگیری از آن، داشتن یک برنامه کششی و تقویتی خوب است!

رگ به رگ شدن و کشیدگی

رگ به رگ شدن و کشیدگی آسیب های بسیار رایج تنیس هستند. با رگ به رگ شدن، این رباط (رباط ها که استخوان ها را به یکدیگر متصل می کنند) است که آسیب می بیند، در حالی که کشیدگی آسیب مستقیم به عضله یا تاندون متصل کننده عضله و استخوان است.

پیچ خوردگی های معمولی در تنیس عبارتند از پیچ خوردگی مچ پا (نگاه کنید به زیر)، زانو و مچ دست. معمولا استراحت و یخ درمان انتخابی برای پیچ خوردگی است. اکثر رگ به رگ شدن های خفیف با استراحت کافی به روشی کاملاً بدون عارضه بهبود می یابند. فقط پیچ خوردگی های واقعا شدید ممکن است نیاز به جراحی برای ترمیم رباط های پاره شده داشته باشد!

سویه های معمول در تنیس عبارتند از: پشت، همسترینگ و ساق پا. برای سویه ها اولین درمان نیز شامل استراحت و یخ است. اکثر سویه های خفیف نیز با استراحت کافی به روشی بدون عارضه بهبود می یابند!

پیچ خوردگی مچ پا

این یکی از شایع ترین آسیب ها در تنیس است. معمولاً به عنوان مچ پا نورد شده شناخته می شود. این یک آسیب معمولی در تنیس است زیرا در تنیس شما باید به سرعت مسیر خود را تغییر دهید و به علاوه اغلب با پاهای خود در هوا هستید. همه این حرکات می تواند منجر به پیچ خوردگی مچ پا شود.

پس از آسیب معمولاً بلافاصله تورم شدید ایجاد می شود. رباط های درگیر فقط می توانند بیش از حد کشیده شوند، کمی پاره شوند یا کاملاً پاره شوند. درست پس از وقوع آسیب، مهم‌ترین نکته این است که در اسرع وقت استراحت کرده و مچ پا متورم را یخ کنید! هدف به حداقل رساندن تورم است. اغلب پزشکان پس از آسیب دیدگی یک برنامه توانبخشی را تجویز می کنند و می توان از مچ بند های مخصوص استفاده کرد تا از آسیب مجدد به مچ پا جلوگیری شود!

امیدوارم این مقاله برای شما مقفید وده باشد لطفا ظرات خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم آموزش تنیس در اصفهان را ارتقا دهیم .

Leave A Comment